چینی کریستال قروه | مشخصات و کاربردهای این سنگ چینی

چینی کریستال قروه

چینی کریستال قروه | مشخصات و کاربردهای این سنگ چینی

چینی کریستال قروه؛ از زیباترین سنگ‌های چینی در طراحی دکوراسیون

در بازار خرید و فروش سنگ‌های و مصالح ساختمانی، همواره از سنگ چینی قروه به‌عنوان یکی از خاص‌ترین و کاربردی‌ترین سنگ‌ها یاد می‌شود. این سنگ بیش از هر چیزی به زیبایی معروف است و در انواع سبک‌های دکوراسیون مدرن، کلاسیک، سلطنتی و … می‌تواند نقش تاثیرگذاری در زیبایی فضا داشته باشد. سنگ چینی قروه نمونه بارز اوج زیبایی در عین سادگی است؛ چرا که زمینه این سنگ معمولا به رنگ سفید است و با طرح‌های متنوع که در غالبا طیف رنگی خاکستری، کرم، عسلی و … عرضه می‌شود. علاوه بر زیبایی مثال‌زدنی، این سنگ در دسته سنگ‌های مستحکم و مقاوم قرار دارد و از این لحاظ نیز محبوبیت فراوانی دارد. در این مطلب از مجموعه مدیا سنگ، ویژگی‌های چینی کریستال قروه را بررسی می‌کنیم.

چینی کریستال قروه

سنگ چینی قروه چیست؟

انواع سنگ‌های چینی مانند سنگ چینی قروه معمولا در خانواده سنگ‌های رسوبی و دگرگونی قرار دارند و بافت مستحکم و ماندگاری دارند و به همین دلیل در صنعت ساخت‌وساز پرکاربرد هستند. در بافت این سنگ‌ها، کریستال‌های ریزدانه‌ای وجود دارند که به‌علت فراوانی و متراکم بودن با چشم، قابل مشاهده هستند و جلوه‌ای لوکس و چشمگیر به سنگ می‌بخشند. چینی کریستال قروه نیز یکی از این سنگ‌ها است و از قضا محبوبیت بسیاری در خانواده سنگ‌های چینی کریستالی دارد. این سنگ دارای زمینه سفید و رگه‌های معمولا طوسی‌ یا عسلی است. در لیست سنگ‌های چینی، سنگ قروه به‌عنوان یکی از زیباترین سنگ‌ها شناخته می‌شود و از لحاظ کیفی و قیمت نیز یکی از به‌صرفه‌ترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون است.

سنگ چینی قروه چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، چینی کریستال قروه را بی‌شک می‌توان در گروه سنگ‌های مقاوم و بادوام قرار داد. در حالی که استحکام آن نسبت به سنگ‌های مرمر و تراورتن کمتر است؛ اما این سنگ از مقاومت فشاری بسیار بالایی برخوردار است و از نسبت به سنگ‌های مشابه مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین یکی از عوامل موثر در مقاومت این سنگ، آبگریزی است. این سنگ میزان جذب آب پایینی دارد و در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و برف، تغییرات آب‌وهوایی، هوازدگی و … استحکام خود را مانند روز اول حفظ می‌کند. همچنین این سنگ مقاومت سایشی بسیار بالایی دارد و مانند سایر سنگ‌های شناخته‌شده به‌راحتی ترک نمی‌خورد و در صورت برخورد با اشیای تیر خراشیده نمی‌شود.

برخی از ویژگی‌های چینی قروه که آن را به یکی از بهترین سنگ‌ها تبدیل کرده‌اند، عبارتند از:

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب‌پذیری مناسب و مطلوب
  • استحکام و ماندگاری بالا
  • مقاومت فشاری مطلوب
  • قیمت مناسب نسبت به سنگ‌های مشابه
  • رنگ و طرح منحصربه‌فرد و خاص متناسب با تمام سلایق

ویژگی‌های برتر سنگ چینی قروه باعث شده است که طراحان دکوراسیون و متخصصان بسیاری همواره به مزایای استفاده از این سنگ تاکید کنند. برای مثال رنگ و طرح زیبا و روشن این سنگ، این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید با استفاده از این سنگ در دکوراسیون داخلی انواع محیط‌ها، برای تنظیم نور محیط اقدام کنید. علاوه بر این، قابلیت جلاپذیری بالای این سنگ که منجر به درخشندگی و براق بودن آن می‌شود، این سنگ را به یکی از پایه‌های ثابت دکوراسیون‌های سلطنتی و کلاسیک تبدیل می‌کند. جذب پایین آب در این سنگ که از دلایل پایداری آن است، باعث شده است که این سنگ در محیط‌های نزدیک به آب، مانند آشپزخانه، ورودی استخر، سرویس‌های بهداشتی، حمام و … قابل استفاده باشد.

چینی کریستال قروه

معدن استخراج چینی کریستال

شهرستان قروه که زادگاه سنگ چینی قروه است، در استان کردستان قرار دارد. معدن سنگ کریستال قروه در این شهرستان، به‌صورت ماهیانه حدود ۲ تن سنگ چینی مورد نیاز را تامین می‌کند. سنگ‌بری‌ها در شهرهای بزرگ مانند اصفهان و تهران، بخش قابل توجهی از سهم سنگ چینی خود را از شهرستان قروه در کردستان تامین می‌کنند. البته در این شهرستان، علاوه بر معدن سنگ قروه، معادن سنگ دیگری نیز وجود دارد و اغلب آن‌ها در جاده سیریش‌آباد واقع شده‌اند. در معدن کریستال قروه، این سنگ در اندازه‌های عظیم و به‌صورت خام استخراج می‌شود و سپس، برای آماده‌سازی و فراوری به سنگ‌بری‌ها منتقل می‌شوند.

چینی کریستال قروه چه کاربردهایی دارد؟

معمولا بخش قابل توجهی از کاربردهای سنگ‌های چینی مانند کریستال قروه، به طراحی دکوراسیون داخلی مربوط می‌شود. در حالی که به‌دلیل مقاومت این سنگ در برابر عوامل محیطی و دوام بالا، محدودیت‌های اندکی در استفاده از آن در تمام بخش‌های سازه‌ها وجود دارد. در ادامه کاربردهای این سنگ را در بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان بررسی می‌کنیم.

کاربردهای کریستال قروه در دکوراسیون داخلی

زیبایی این سنگ در محبوبیت آن بسیار تاثیرگذار بوده است و این زیبایی بی‌نظیر می‌توان نقشی اساسی در زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل، هتل‌ها، لابی ساختمان‌ها، ادارات، مراکز تجاری، رستوران‌ها و … ایفا کند. مقاومت بالا در برابر آب و دما و مقاومت فشاری بالا در این سنگ منجر به گسترده‌تر شدن کاربردهای آن شده است. برای مثال از سنگ قروه می‌توان به‌عنوان سنگ کف، سنگ سرویس‌های بهداشتی، ساخت وان‌های سنگی، کانتر آشپزخانه، ساخت حمام، سنگ قاب آسانسور، پله و کف و دیوار لابی ساختمان‌ها و … استفاده کرد. علاوه بر ساخت سازه‌های سنگی، کریستال قروه در ساخت اکسسوری‌هاثی تزیینی لوکس مانند مجسمه، گلدان، قاب آینه و … کاربرد دارد.

چینی کریستال قروه

کاربردهای سنگ قروه در دکوراسیون خارجی

مقاومت فشاری سنگ قروه بسیار بالا است؛ اما با توجه به ساختار آن، می‌توان گمان کرد که این سنگ در برابر تغییرات شدید آب‌وهوایی برای مثال در آب‌وهوای شرجی، مقاومت مطلوب را نخواهد داشت. بنابراین اگر چه می‌توان از این سنگ، برای زیباسازی نمای ساختمان بهره برد؛ اما توصیه می‌شود که در شهرهای با آب‌وهوای مرطوب و شرجی، از سایر سنگ‌هایی استفاده کنید که در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم‌تر هستند. شما می‌توانید از این سنگ در مناطق معتدل که میزان وزش باد و بارش باران و برف شدید و مداوم کم است، در طراحی دکوراسیون بیرونی استفاده کنید و جلوه بیرونی سازه‌ها را تا حد زیادی ارتقا دهید.

عوامل موثر بر قیمت سنگ چینی قروه

به‌طور کلی آگاهی از عوامل موثر بر قیمت مصالح ساختمانی و سنگ‌های چینی، باعث می‌شود که با اطلاعات کافی درباره مقدار مورد نیاز و بهترین کیفیت آن، برای خرید اقدام کنید. شما می‌توانید با دانستن عوامل موثر بر قیمت چینی کریستال قروه، که یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سنگ‌های چینی است، اولویت‌بندی کنید تا از خرید خود اطمینان داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت این سنگ عبارتند از:

  • رنگ و طرح: رنگ این سنگ بر قیمت آن تاثیرگذار است. به این گونه که معمولا هر قدر رنگ زمینه این سنگ روشن‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. همچنین، سنگ‌های طبیعی مانند سنگ قروه معمولا طرح‌های اندکی دارند و طرح آن به‌دلیل کم بودن آن‌ها بر قیمت این سنگ تاثیر می‌گذارد
  • ضخامت: سنگ‌های طبیعی با ضخامت ۲ سانتی‌متری فراوری می‌شوند. در صورتی که سفارش مشتریان برای سنگ‌ها با ضخامت متفاوت باشد، قیمت آن نیز تغییر می‌کند
  • ابعاد اسلب‌های فراوری‌شده: سنگ‌های اسلبی که ابعاد بزرگ‌تری دارند، طبیعتا نسبت به سنگ‌های با ابعاد کوچک‌تر گران‌تر هستند
  • بوک مچ یا فور مچ بودن سنگ: در صورتی که مشتریان سنگ قروه را به‌صورت بوک مچ یا فور مچ سفارش دهند، باید مبلغی بیشتری را جهت این مساله بپردازند
  • کیفیت: کیفیت ساب سنگ‌ها بر قیمت آن تاثیرگذار است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در صورت مواجهه به سنگ‌های خیلی ارزان، ابتدا کیفیت ساب‌ آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید

چینی کریستال قروه

در سایت مدیا سنگ بهترین چینی کریستال قروه را پیدا کنید

بسیاری از طراحان دکوراسیون و متخصصان ساخت‌وساز به مشتریان، سنگ کریستال قروه را به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین، مقاوم‌ترین و زیباترین سنگ‌ها پیشنهاد می‌کنند. این سنگ جاذب آب نیست و از این نظر در بسیاری از محیط‌ها قابل استفاده است. شما می‌توانید در مجموعه مدیا سنگ، محصولات فروشگاه‌های مختلف را مشاهده کنید و از بین آن‌ها بهترین مورد را انتخاب کنید. همچنین امکان مشاوره با کارشناسان ما در این مجموعه وجود دارد تا با اطمینان بیشتری برای خرید چینی کریستال قروه با بیشترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *